Топ 7 дитячих іграшок, які дійсно розвивають

Вибір дитячих іграшок

Скільки чудових, різноманітних, дивних ігор і посібників придумали і випустили. Вибір дитячих іграшок – важливе діло. Заходиш в магазин – і очі розбігаються. Поспілкуєшся з іншими батьками – і хочеться бігти за новими покупками. Але в той же час, якісь посібники більш ефективні, якісь менше.

 

1. Пірамідка (від 1 до 3 років)

 

Як не дивно, але пірамідка – дуже потужний дидактичний посібник. Тільки ось завдання, піраміда повинна бути правильною: у неї повинен бути стрижень – паличка, а не конус (справа в тому, що конус не дозволяє зібрати пірамідку неправильно):

  • дірочка в колечках повинна бути однаковою (є такі пірамідки, коли у великих кілець – дуже велика дірка, таку пірамідку неможливо зібрати неправильно, маленькі кільця, надіті раніше, просто провалюються всередину)
  • стійка підстава (тобто стрижень варто, а дитина на нього спокійно надягає кільця)
  • найкраще, якщо все колечка одного кольору (бо часто діти просто запам’ятовують порядок кольорів, але не розуміють сам принцип)

За допомогою пірамідки самих маленьких ми навчимо новим координаційним діям: знімати і одягати каблучки. Пізніше діти вчаться порівнювати колечка: великий – маленький, більше – менше. І тільки потім приходять до принципу сортування: спочатку найбільше колечко, тепер найбільше з решти – і зберемо всю пірамідку.

 

2. Вкладиші Монтессорі (від 1 до 6 років)

 

На основі рамок-вкладишів, придуманих Марією Монтессорі, створена маса ігор і посібників. Звичайно, ефективніше користуватися дійсно оригінальним посібником, тому що в ньому фігури не відрізняються за кольором, що не провалюються в отвори, рівно вставляються в свої рамки.

У цьому закладено глибокий зміст, адже дитина дізнається фігури не за кольорами, а по контурах – у нього формуються образи фігур в пам’яті. Неможливо неправильно вставити фігурку – вона нікуди не провалиться, а «віконце» – не закриється.

 

3. Посудка (від 1 до 5 років)

Для самого маленького дитини процес їжі займає дуже значне місце в житті. Почуття голоду і насичення – дуже сильні, яскраві і важливі відчуття. Та й багато часу на це йде. Так що і гри в “поїсти”, “почаювати” – дуже потрібні і важливі.
Але це не тільки навчання сюжетних ігор, але потужний поштовх для розвитку мови і мислення. В іграх з дитячою посудом добре працює дрібна моторика, а коли ви почнете готувати з крупи або піску – активно включаться сенсорні відчуття. Потім ми додамо пластилінові ковбаски і колобки, а через якийсь час почнуть вийдуть і більш складні продукти.

Гра з посудом стимулює і рахунок ( “Скільки у нас гостей?” – “Один, два, три!”), І формування логічних операцій ( “Чи вистачить нам 3 тарілки?”), І закладаються операції додавання – віднімання, ділення і множення , рішення задач ( “Якщо кожному розкласти по 2 ягідки на тарілку, скільки всього ягідок нам потрібно?”).

Ігри з посудом – це і творча справа: намалювати, прикрасити, красиво сервірувати – тут є чудові нагоди для включення уяви і фантазії.

 

4. Дерев’яний конструктор (від 1 року)

Самі звичайні блоки: кірпічкі, призми, циліндри. Спочатку – це будуть просто маніпуляції: башточки, парканчики. Потім він дуже стане в нагоді для перших сюжетних ігор: зробити стіл для ляльки, стілець для ведмедика, побудувати гараж для машинки.

А самі деталі – це відмінне посібник для розвитку мислення: “А знайди мені детальку, у якій три кути” (спочатку граємо ні з об’ємними тілами, а на площині, тобто, поклавши деталі на поверхню столу), “А знайди великий квадрат” і т.п. Потім починаються світи, коли раптом виростає ліс або місто, з’являється ферма або космічний корабель.

А всього-то – трохи фантазії, досвіду і дерев’яні деталі(для дитячих іграшок, навчання).

За допомогою великого набору можна освоювати і математику: прекрасний рахунковий матеріал, геометрія знову ж, симетрія.

 

5. «Склади візерунок» Б.П. Нікітіна (від 1,5 до 6 років)

 

Чудова авторська гра Бориса Павловича Нікітіна. Ідея почерпнута їм у американського психолога Коса (Kohs Block Design Test), розвинена і скоригована.

Гра дозволяє розвивати просторове і логічне мислення дитини, аналітико-синтетичне мислення, уява. Починати можна з найменшими, поступово переходячи від більш простих до більш складних завдань.

 

6. «Склади квадрат» Б.П. Нікітіна (від 3 до 6 років)

 

І знову авторська гра Бориса Павловича Нікітіна. Дуже проста зовні, але приховує в собі значний потенціал. Сприяє формуванню образів геометричних фігур, розвитку просторової уяви, математичних і творчих здібностей, логічного мислення.

Поступово переходячи від квадрата до квадрату, від рівня до рівня, ми дозволяємо дитині просуватися далі і далі в своєму розвитку.

 

7. Магнітна азбука (від 3 до 6 років)

Є безліч різноманітних за складністю і барвистості посібників для навчання читання. Але як показує досвід, найзручніше на початкових етапах саме магнітна азбука(дитячих іграшок, навчання). Та й потім, коли перші слова вже прочитані, весело і радісно залишати один одному коротенькі послання, підписувати малюнки і т.п. Магнітні букви хороші і для навчання письму.

Справа в тому, що букви тут об’ємні, їх можна помацати, потримати в руці. Дітям це полегшує освоєння графічного символу, а значить, потім, при листі, їм буде простіше його зобразити.

Чудових вам ігр та радісного, розумного розвитку!

Вам також сподобається...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *